PATIËNTEN ENQUÊTE TANDARTSPRAKTIJK / MONDZORG
Voor professionals in de mondzorg, zoals tandartsen, mondhygiënisten en orthodontisten, is het waardevol om de ervaring van patiënten te onderzoeken.
Zo kunnen ze niet alleen achterhalen hoe het staat met de tevredenheid, maar ook aanknopingspunten vinden in de patiëntbeleving van de zorg die zij bieden.
Zo moeten sommige zaken wellicht vooral zo blijven omdat die goed verlopen, of zelfs extra worden belicht, terwijl andere zaken een goede kans bieden ter verbetering.
Dit is heel goed te meten door een online enquête te maken en deze in te laten vullen. Daarvoor kunnen bijvoorbeeld onderstaande vragen worden toegepast.
Waar nodig kunnen deze worden aangevuld met andere voorbeelden zoals enquête inleiding, demografische vragen of afsluiting / dankwoord.
DEZE VRAGEN TOEPASSEN
Onder deze pagina kan je een voorbeeld template vinden met vragen rondom patiënttevredenheid met mondzorg. Deze is gratis over te nemen. We raden daarbij het gebruik van de beste enquête tool aan, te weten Surveysparrow, waar nog veel meer templates en voorbeelden te vinden zijn overigens.
Dit programma is al in de gratis versie goed te gebruiken om dit 50 keer per maand te laten invullen door patiënten en uitkomsten mooi te evalueren en grafisch te presenteren. Indien gewenst is het met een abonnement vanaf een kleine €19,- per maand al mogelijk met aanvullende functies te gebruiken rondom bijvoorbeeld grafisch ontwerp en export van resultaten voor verdere analyse. Dan kan de vragenlijst bovendien tot wel 2500 keer per jaar worden afgenomen.
VOORBEELD VRAGEN
Hoe heeft u onze praktijk leren kennen?
- Aanbeveling andere tandarts
- Aanbeveling bekende
- Advertentie
- Langs praktijk gelopen / gereden
- Anders, namelijk …
- Weet niet meer
Sinds wanneer bezoekt u onze praktijk?
- Minder dan een jaar
- 1 -2 jaar
- 3-5 jaar
- 5 – 10 jaar
- Langer dan 10 jaar
In hoeverre bent u het eens met de volgende uitspraken?
Helemeel eens | Eens | Neutraal | Eneens | Helemaal oneens | |
De wachttijd in de wachtkamer is niet te lang | O | O | O | O | O |
De wachtkamer is prettig | O | O | O | O | O |
De wachttijd in de behandelkamer is niet te lang | O | O | O | O | O |
De wachttijd op testen & -uitslagen is niet te lang | O | O | O | O | O |
Het is makkelijk om een afspraak te maken | O | O | O | O | O |
De openingstijden zijn ruim genoeg | O | O | O | O | O |
De locatie is goed bereikbaar | O | O | O | O | O |
De locatie is goed toegankelijk | O | O | O | O | O |
De praktijk heeft een prettige uitstraling | O | O | O | O | O |
Behandelkamers zijn schoon en comfortabel | O | O | O | O | O |
Het contact per het personeel is prettig | O | O | O | O | O |
Het personeel is vriendelijk en behulpzaam | O | O | O | O | O |
Behandelend tandarts (-assistent) is kundig | O | O | O | O | O |
Behandelend tandarts legt ingreep goed uit | O | O | O | O | O |
Er wordt zorgvuldig omgegaan met mijn privacy | O | O | O | O | O |
Zou u de praktijk aanbevelen aan anderen?
- Ja
- Nee, want …
Welke zaken zouden wat u betreft beter kunnen in onze zorg er service?
…