WEBSHOP ENQUÊTE VRAGEN

BEOORDELING GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID


Door onderzoek te doen naar het gebruik van je webshop kun je die verbeteren. Dit geldt ook voor de processen van verkoop en verzending.

De terugkoppeling van jouw bezoekers en klanten is daarom waardevol, want daarmee uiteindelijk ook meer omzet genereren.

Maar welke vragen moet je dan stellen? In dit voorbeeld geven we je enkele vragen die je kan inzetten. Eventueel kan je die aanvullen met de algemene vragen voor website feedback en/of website gebruiksvriendelijkheid vragen.


GRATIS TEMPLATE

De voorbeeld enquête hieronder kan je gratis gebruiken via de beste enquête tool, en dat is Survio. Je kan deze ook nog naar eigen inzicht aanpassen en oneindig veel eigen vragen toevoegen. Deze kan je dan online uitzetten, bijvoorbeeld op de webshop die je wil evalueren. Deze tool kan je al gebruiken zonder ervoor te betalen. Lees meer over online gratis enquêtes maken.

VOORBEELDVRAGEN

Wat was de belangrijkste reden dat u een bezoek bracht aan "webshop"?

  • Surfen
  • Bepaald artikel
  • Prijzen vergelijken
  • Meer informatie krijgen
  • Anders, namelijk ...

Hoe makkelijk was het om te navigeren naar "webshop"?

  • Makkelijk
  • Niet makkelijk of moeilijk
  • Moeilijk

Hoe makkelijk was het om ons assortiment te doorzoeken?

  • Makkelijk
  • Niet makkelijk of moeilijk
  • Moeilijk

Hoe makkelijk was het om het artikel / de artikelen te vinden waarnaar u zocht?

  • Makkelijk
  • Niet makkelijk of moeilijk
  • Moeilijk

Heeft u een aankoop gedaan?

  • Ja
  • Nee

Hoe makkelijk was het om artikelen toe te voegen aan uw winkelwagentje?

  • Makkelijk
  • Niet makkelijk of moeilijk
  • Moeilijk

Hoe makkelijk was het om zaken te wijzigen in uw winkelwagen?

  • Makkelijk
  • Niet makkelijk of moeilijk
  • Moeilijk

Hoe makkelijk was het om verder te winkelen nadat u artikelen in de winkelwagen plaatste?

  • Makkelijk
  • Niet makkelijk of moeilijk
  • Moeilijk

Hoe tevreden bent u met de verzendopties?

          

Hoe heeft u betaald?

  • Creditcard
  • PayPal
  • Bankoverschrijving
  • iDeal
  • Anders, namelijk ...

Was uw bestelling compleet toen u die ontving?

  • Ja
  • Nee

Heeft u artikelen retour gestuurd?

  • Ja
  • Nee

Wat is de belangrijkste reden voor de retourzending?

  • Verkeerde maat
  • Verkeerde kleur
  • Niet wat ik had besteld
  • Beschadigd
  • Niet tevreden met artikel
  • Anders, namelijk ...

Bent u tevreden over het retour proces?

  • Ja
  • Niet tevreden of ontevreden
  • Nee

Wat was de belangrijkste reden dat u geen aankoop hebt gedaan?

  • Prijs
  • Beschikbaarheid artikel(en)
  • Verzendopties
  • Webshop niet gebruiksvriendelijk
  • Betaalopties
  • Anders, namelijk ...

Over het algemeen gezien, hoe tevreden was u met uw winkelervaring?

          

Hoe bent bekend geraakt met "webshop"?

  • Vrienden / familie
  • PPC advertentie
  • Banner Advertentie
  • Zoekmachine (Google etc.)
  • Online artikel
  • E-mail
  • Anders, namelijk ...

Denkt u dat u opnieuw zal winkelen op "webshop"?

  • Ja
  • Nee

Wat kunnen we doen om uw ervaring in onze webshop te verbeteren?