MARKTONDERZOEK VRAGEN

NIEUWE DIENST / SERVICE


Voordat je een nieuwe dienstverlening of service gaat lanceren is het verstandig om eerst in de markt te peilen wat je doelgroep ervan vindt.

Zo kom je erachter of er überhaupt wel vraag naar is, en of je naar aanleiding van de feedback wellicht nog zaken kan verbeteren.

Deze vragen kunnen je daarmee helpen. Bekijk ook vooral alle andere gratis voorbeelden ter aanvulling om je vragenlijst compleet te maken of ter inspiratie.

Bijvoorbeeld demografische vragen of marktonderzoek vragen nieuw product en merkbeleving enquête.


DIT VOORBEELD ALS TEMPLATE

De vragen hieronder zijn als voorgemaakt template te gebruiken via Survio. En er zijn nog meer dan 100 andere sjablonen. Dit is zelfs gratis, net als het vergaren van respons op je enquête en het analyseren of exporteren van de resultaten. Je kan de vragenlijst nog aanpassen waar je wilt en zoveel andere vragen toevoegen als je maar nodig vindt. Niet voor niet is dit de beste enquête tool waar je gratis online enquête kan maken.

VOORBEELDVRAGEN

Wat vindt u positief aan [nieuwe dienstverlening]?

...

Wat zou u eventueel nog willen verbeteren aan [nieuwe dienstverlening]?

...

Hoe verschilt [nieuwe dienstverlening] van de beschikbare alternatieven?

...

Hoe groot is de kans dat u [nieuwe dienstverlening] zou afnemen?

  • Zeer waarschijnlijk
  • Waarschijnlijk
  • Neutraal
  • Onwaarschijnlijk
  • Zeer onwaarschijnlijk

Indien (zeer) onwaarschijnlijk, waarom?

  • Ik heb geen behoefte aan dergelijke diensten
  • Ik ben tevreden met de bestaande alternatieven
  • Ik vind de service te duur
  • Ik betaal liever niet voor dergelijke diensten
  • Anders, namelijk: ...

Hoe kunnen we de kans vergroten dat u [nieuwe dienstverlening] (wel) afneemt?

...

Hoe belangrijks is eenvoud bij dit soort diensten?

  • Zeer belangrijk
  • Belangrijk
  • Neutraal
  • Onbelangrijk
  • Zeer onbelangrijk

Hoe tevreden bent u in het algemeen over [nieuwe dienstverlening]?

  • Zeer tevreden
  • Tevreden
  • Neutraal
  • Ontevreden
  • Zeer ontevreden

Hoe waarschijnlijk zou u [nieuwe dienstverlening] aanbevelen aan anderen?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10