VRAGEN MARKTONDERZOEK

NIEUW PRODUCT


Heb je een idee of concept voor een nieuw product ontwikkeld? Of wil je weten hoe je het het beste in de markt zet?

Dan is het goed hier eerst marktonderzoek naar te doen. Daarmee optimaliseer je het product en de verkoop ervan.

Dit zijn enkel voorbeelden van vragen die je hiervoor kunt gebruiken naar aanleiding van een product test of uitleg van het concept.


DIT VOORBEELD INZETTEN?

Wil je dit voorbeeld van marktonderzoekvragen inzetten? Dat kan, zelfs gratis via de beste enquête tool: het online programma Survio. Waar nodig kan je nog veranderingen aanbrengen en zoveel vragen toevoegen als je wilt, bijbvoorbeeld uit andere voorgemaakte templates zoals die voor demografische enquête vragen. Via de tool kan je het hele onderzoek uitvoeren, van versturen tot analyseren. Leer meer over online gratis enquêtes maken.

VOORBEELDVRAGEN

Wat vindt u van [nieuw product]?

...

Wat zou u eventueel nog willen verbeteren aan dit product?

...

Hoe verschilt dit product van de beschikbare alternatieven?

...

Hoe groot is de kans dat u dit product nu zou kopen?

  • Zeer waarschijnlijk
  • Waarschijnlijk
  • Neutraal
  • Onwaarschijnlijk
  • Zeer onwaarschijnlijk

Indien (zeer) onwaarschijnlijk, waarom?

  • Ik heb geen behoefte aan dergelijke producten
  • Ik ben tevreden met de huidige alternatieven
  • Ik vind het product te duur
  • Ik betaal liever niet voor dergelijke producten
  • Anders, namelijk: ...

Hoe kunnen we de kans vergroten dat u het product (wel) koopt?

...

Hoe belangrijks is gebruiksvriendelijkheid bij dit soort producten?

  • Zeer belangrijk
  • Belangrijk
  • Neutraal
  • Onbelangrijk
  • Zeer onbelangrijk

Hoe tevreden bent u in het algemeen over dit product?

  • Zeer tevreden
  • Tevreden
  • Neutraal
  • Ontevreden
  • Zeer ontevreden

Hoe waarschijnlijk zou u dit product aanbevelen aan anderen?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10