ENQUÊTE VRAGEN MAKELAAR KLANTTEVREDENHEID
Voor een makelaardij of makelaarskantoor is het slim om te evalueren hoe tevreden klanten zijn.
Zo kom je er namelijk achter wat ze goed vinden, waarom ze voor je kiezen, hoe de makelaars het doen en wat er eventueel nog beter kan.
Dit kan je meten door een digitale enquête te doen onder klanten. En daar kan je onderstaande vragen als voorbeeld bij nemen.
DEZE VRAGEN GEBRUIKEN?
Ook deze enquête voorleggen aan klanten van jouw makelaarskantoor? Dat kan, en het kost niks . Hoe? Met Surveysparrow, het beste online enquête programma kan je deze of een van de 100 standaard templates gebruiken. En waar nodig uiteraard nog je eigen aanpassingen of aanvullingen doen. En in dezelfde tool kan je alles digitaal laten invullen, de resultaten bekijken en rapportages maken. Super handig en al gratis te gebruiken, terwijl de betaalde versies veel mooie mogelijkheden bieden. Niet zomaar de beste optie als je een online enquête wil maken.
VOORBEELDVRAGEN
Hoe bent u bij ons kantoor terecht gekomen?
- Aanbevolen door kennissen
- Online advertentie
- Gevonden via zoekmachine (Google etc.)
- Eerdere ervaring met het kantoor / een makelaar
- Gevonden via (prijs)vergelijkingssite
- Anders, namelijk: …
Welke dienst(en) heeft u afgenomen?
- Aankoop woning
- Verkoop woning
- Taxatie woning
- Huur woning
- Verhuur woning
Welke makelaar heeft u hierbij geholpen?
…
In hoeverre kloppen de volgende stelllingen over de makelaar?
Helemaal eens | Eens | Neutraal | Oneens | Helemaal oneens | |
Communicatie en afstemming verliep goed | O | O | O | O | O |
De makelaar was accuraat | O | O | O | O | O |
De makelaar was professioneel | O | O | O | O | O |
De makelaar was goed geïnformeerd en kundig | O | O | O | O | O |
Wat is uw algemene tevredenheid met onze service?
- Uitstekend
- Goed
- Gemiddeld
- Voldoende
- Onvoldoende
Bent u goed op de hoogte gehouden over nieuwe biedingen?
- Ja
- Nee
In hoeverre kloppen de volgende stellingen?
Helemaal eens | Eens | Neutraal | Oneens | Helemaal oneens | |
De beschrijving van de woning klopte met de werkelijkheid | O | O | O | O | O |
De rondleiding / open huis was prettig & vriendelijk | O | O | O | O | O |
De makelaar was goed geïnformeerd en kon veel vertellen | O | O | O | O | O |
Ik heb heb genoeg informatie en een brochure ontvangen | O | O | O | O | O |
Hebben zich in het (ver)huur of (ver)koop proces problemen voorgedaan?
- Nee
- Ja, namelijk: …
Hoe beoordeelt u de snelheid van het totale proces?
- Snel
- Gemiddeld
- Langzaam
Wat is uw mening over de courtage / prijs van onze diensten?
- Goedkoop
- Voordelig
- Gemiddeld
- Iets duur
- Te duur
Hoe waarschijnlijk is het dat u onze makelaardij zou aanbevelen aan anderen?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Heeft u voor ons nog vragen, opmerkingen of suggesties ter verbetering?
…