ENQUÊTE ICT HELPDESK / SERVICEDESK EVALUATIE VOORBEELD
ICT, en dan vooral ook IT support, blijkt uit onderzoek een grote invloed te hebben op (verlies aan) productiviteit van medewerkers.
Goed dus om geregeld of zelfs doorlopend te evalueren hoe goed de service verloopt en waar mogelijke verbeterslagen liggen.
Daarvoor kan je deze vragen gebruiken. Vul ze waar nodig aan om de enquête compleet te maken met andere van onze voorbeeldvragen. Zoals die voor een software evaluatie vragenlijst.
DIRECT INZETTEN?
Wil je deze vragen gebruiken? Dat kan, zelfs als voor opgemaakt template. Via Surveysparrow, de beste enquête software van dit moment, kan je deze template namelijk al gratis gebruiken. En dan kan je nog zoveel aanpassingen of aanvullingen doen als je maar nodig acht. Via diezelfde tool kan je de resultaten monitoren en analyseren of exporteren. Meer weten? Lees ons artikel over gratis online enquêtes maken.
VOORBEELDVRAGEN
Hoe lang gelegen heeft het het laatst contact gehad met de servicedesk?
- Vandaag
- Deze week
- Afgelopen maand
- Afgelopen 3 maanden
- Afgelopen half jaar
- Afgelopen jaar
- Langer geleden
Via welke weg heeft u contact gehad?
- Persoonlijk
- Telefoon
- Videobellen
- Chat
- Online ticket systeem
- Anders, namelijk: …
Hoe tevreden bent u op de volgende punten?
Zeer tevreden | Tevreden | Neutraal | Ontevreden | Zeer Ontevreden | |
Oplossen probleem | O | O | O | O | O |
Kwaliteit oplossing | O | O | O | O | O |
Snel antwoord | O | O | O | O | O |
Professionaliteit | O | O | O | O | O |
Behulpzaamheid | O | O | O | O | O |
Gemak om contact te leggen | O | O | O | O | O |
Snelle opvolging | O | O | O | O | O |
Hoe vaak hebt u gemiddeld contact met de servicedesk?
- Meerdere keren per week
- Wekelijks
- Maandelijks
- Eens per kwartaal
- Elk half jaar
- Een per jaar
- Minder vaak
In hoeverre bent u het eens met de volgende stellingen: de medewerkers van de servicedesk zijn …
Helemaal eens | Eens | Neutraal | Oneens | Helemaal oneens | |
Kundig / goed geïnformeerd | O | O | O | O | O |
Geduldig | O | O | O | O | O |
Enthousiast | O | O | O | O | O |
Aandachtig (luisteren goed) | O | O | O | O | O |
Vriendelijk | O | O | O | O | O |
Behulpzaam | O | O | O | O | O |
Begripvol | O | O | O | O | O |
Hoe tevreden bent u over het algemeen met de servicedesk?
- Zeer tevreden
- Tevreden
- Neutraal
- Ontevreden
- Zeer ontevreden
Heeft u nog vragen, opmerkingen of suggesties voor ons?
…