APOTHEEK KLANTTEVREDENHEID VRAGENLIJST
Apotheken nemen een belangrijke plek in binnen de zorg.
Zij verstrekken niet alleen medicijnen die door artsen worden voorgeschreven maar doen dit ook voor medicatie zonder voorschrift en medische hulpmiddelen.
Bovendien controleren zij patiënt medicatie en zijn ze vakkundig als het gaat om wisselwerking en bijwerking. Zodoende is voorlichting en begeleiding van patiënten ook hun taak, net als educatie aan artsen.
Het is daarmee ook belangrijk dat zij klanten op een goede en duidelijke manier kunnen helpen. Om dit te monitoren en continu te verbeteren kan het verstandig zijn om klanttevredenheid te meten middels een vragenlijst.
De voorbeeldvragen hieronder kunnen hiervoor worden gebruikt en eventueel worden gecombineerd met andere van onze gratis templates zoals een enquête inleiding of aanvullende vragen over klanttvredenheidsonderzoek.
DIT TEMPLATE GEBRUIKEN?
De voorbeeldvragen die je vindt in het template hieronder en die uit al onze andere sjablonen kun je gratis gebruiken voor eigen klanttevredenheidsonderzoek. We raden je wel aan om die online in te laten vullen met de beste enquête tool: namelijk Surveysparrow. Daar kan je bijvoorbeeld onderstaande voorbeeld inzetten of een van de vele kant-en-klare templates die je zo kan gebruiken. Waar nodig kan je hier nog aanvullingen of wijzigingen op doen.
Met deze tool kan je online enquêtes maken, die digitaal laten invullen en in dezelfde omgeving resultaten bekijken en presenteren. In de gratis versie kan je al 100 keer per maand je tevredenheid meten maar met een voordelig abonnement vanaf 19 euro kan je hier ook je logo en branding aan toevoegen en dit 10.000 keer doen. Naast natuurlijk allerlei andere voordelen zoals het compleet personaliseren van de online omgeving en meer opties om de data te analyseren en exporteren.
VOORBEELDVRAGEN
Hoe heeft u onze hyptoheek leren kennen?
- Door de huisarts
- Langsgelopen / gereden
- Aanbeveling van bekende
- Advertentie
- Anders, namelijk …
Hoe vaak bezoekt u onze apotheek?
- Enkele keren per maand
- Maandelijks
- Enkele keren per jaar
- Jaarlijks
- Minder vaak
In hoeverre bent je het eens met de volgende uitspraken?
Helemeel eens | Eens | Neutraal | Eneens | Helemaal oneens | |
Het personeel is professionaal en kundig | O | O | O | O | O |
Het personeel probeert mij zo goed als mogelijk te helpen | O | O | O | O | O |
De service is snel en efficiënt | O | O | O | O | O |
De prijzen zijn redelijk | O | O | O | O | O |
De website / -shop zijn makkelijk te gebruiken | O | O | O | O | O |
Er is een uitgebreid assortiment aan producten | O | O | O | O | O |
De apotheek (locatie) is goed bereikbaar | O | O | O | O | O |
De locatie is goed toegankelijk | O | O | O | O | O |
De wachttijden zijn niet te lang | O | O | O | O | O |
Het contact per het personeel is prettig | O | O | O | O | O |
Het gebruik van mijn medicatie is goed uitgelegd | O | O | O | O | O |
Eventuele bijwerkingen zijn goed uitgelegd | O | O | O | O | O |
Er wordt zorgvuldig omgegaan met mijn privacy | O | O | O | O | O |
Zou u de apotheek aanbevelen aan anderen?
- Ja
- Nee, want …
Welke zaken zouden wat u betreft beter kunnen in onze dienstverlening?
…